Tongariro National Park 17/0-13

The Tongariro Alpine Crossing. 
1850 meter högt upp mellan bergstopparna Ngauruhoe (Mount Doom), Tongariro och Ruapehu, 8 timmar, 19 km sammanlagt, vind i 70 km i timmen.

Redan från början sackade jag efter. Var inte sist, men de flesta försvann framför mig. Det var en kvinnlig guide som tog täten och hon hade ett högt tempo, och en manlig som gick längst bak med de långsammare. Det var så jävla jobbit! Kan väll säga att jag hatade det! Det var extremt ansträngande och jag blev så arg på mig själv att jag grinade. Jag ville ju så gärna klara av det. Men jag fortsatte ändå efter mycket pepptalk med guiden. Mycket trappor, var tvungen att stanna innan varje trappa för att samla kraft. En sak som kändes bra var att den kvinnliga guiden tvingade mig att gå först efter henne den sista biten upp så hon kunde hjälpa mig med hur jag skulle gå och andas rätt. Så jag var alltså först upp till vårt mål. Åh härlig känsla när vi var uppe! Men ja, sen skulle vi ju fan ta oss ner igen också! Då insåg man hur högt upp vi faktiskt var. Det tog en jävla tid eftersom det inte var lika brant som på vägen upp. Sista biten satte jag på musik och drog på mitt tempo lite, hade ont i mina fötter så försökte tänka mer på musiken än smärtan. Och sen var jag äntligen framme vid bussen. Efter 8 jävla timmar! FUCK YEAH!!! I MADE IT!!! Är så otroligt stolt över mig själv för det! Det bästa värsta jag hr gjort!

Ngauruhoe, Mount Doom from The Lord of the Rings. 

Jag och Beatrice, nästan på toppen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0