Jag älskar mitt meningslösa liv

Hur är ditt liv? 

Det sket sig ju ganska rejält med att försöka skriva en resedagbok, både här och i min bok. I boken är jag fortfarande i september. Men jag ska göra ett nytt försök.

Alla vet väll redan att mina planer ändrades något i oktober. Jag är vad de kallar a "raft victim". Nämligen att jag blev tillsammans med guiden vars båt jag hamnade i. 

Jag bor med min man i Peel Forest, Canterbury, på sydön i NZ. Man kan väll säga att det är "in the middle of nowhere", 20 minuter till närmaste stad, Geraldine, som är mindre än bynn. Ska man åka till något större ställe så ligger det närmaste ca 40 minuter bort, till Ashburton eller Timaru. Men jag vet inte om de städerna är så mycket att hänga i julgranen det heller. Fast är utanför Peel Forest så sällan att jag till och med uppskattar att komma till Geraldine.  

Peel Forest är ett underbart ställe att bo på, även om jag saknar att ha gångavstånd till stan. Men det är så otroligt vackert och jag njuter av att bara titta ut genom fönstret, vi har en fantastisk utsikt! Bilderna gör inte riktigt landskapet rättvisa. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0