Blue Duck Station 16/9-13

Blue Duck Station ligger i Whakahoro, Ruapehu District, på strandbankerna av Whanganui och Retaruke Rivers, och är omringat av Whanganui National Park. Det är ett perfekt ställe att besöka om man älskar utomhus aktiviteter. Det finns många olika saker att ägna sig åt, som Horse trekking, jakt, lerduvs skjutning, tramping, Mountain biking, kayaking, mm. 

Jag och Lisa bestämde oss att ta en ridtur tillsammans med Jo och Hannah. Våran guide hette Dan. Han kom galopperandes på sin stora häst och såg ut som en riktig cowboy, vilket var ganska sexigt! Haha! 

Jag litar ju inte riktigt på hästar sen jag blev avslängd och bröt armen. Men min häst var jättesnäll men ganska så trött. Jag kommer inte ihåg hans namn så han får heta Bob.  Av någon anledning ville han gå sist hela tiden, tror han ville ha koll på alla de andra! Vi red upp för en stor kulle, där uppe var det en helt fantastisk utsikt, och så red vi ner igen. 



På kvällen fick vi middag som producerats på gården. Senare satt vi ute vid en stor brasa och drack öl tills ett på natten.

Jag gillade inställningen till jakt som de hade på Blue Duck Station. De anser att vad man än skjuter så ska det användas till något, vare sig det är en hare, en fågel eller ett vildsvin. Man ska aldrig skjuta något bara för att.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0