Auckland - Raglan 13/9-13

Jag ska skriva lite kortfattat om resan. Lite drygt att sitta med telefonen och skriva, men vi har inget internet till datorn. Har det mesta från de första veckorna nedskrivet i min bok. Många av mina bilder har jag redan publicerat på Instagram och Facebook men det är ju rätt så tråkigt med bara text. 

Hur som helst så började vår bussresa fredagen den 13 september klockan 08.30 i Auckland. Bekantade oss lite med vår busschaufför Chase och de andra på bussen genom att berätta lite om oss själva i mikrofonen. Ägnande också en stor del av tiden av att titta ut genom fönstret och gapa över hur vackert det var! Kändes så overkligt att se ett landskap som var så likt the Shire!



Vårt första stopp blev vid ett vattenfall som heter Bridevail Falls, ett vattenfall som jag har för mig var ca 55 meter högt. Var tvungna att gå igenom en vacker regnskog för att komma dit.




Åkte vidare till Raglan, där vi bodde första natten på ett hostel som heter Karioi Lodge, vilket var ett jättemysigt ställe uppbyggt på en kulle i skogen. Raglan ligger vid västkusten och ska vara det bästa surfstället i Nya Zeeland.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0