Sista kvällen i Peel Forest

Det är så konstigt. Att jag idag bara har 2 dagar kvar i Nya Zeeland. Och att jag snart är i Sverige.Jag ser så otroligt mycket fram emot att få komma hem. Saknar alla så sjukt mycket! Tror att jag på något sätt kommer att uppskatta Västervik mycket mer än vad jag tidigare gjort. Bara det att ha nära till precis allt! Det är ju lyx egentligen. Sån lyx som man aldrig tänker på. Ska jag till affären i Västervik så tar det max 2 minuter att gå, det tar kanske 30 sekunder att gå och hälsa på Matilda & John. Det är nära till farmor, det är nära till mormor & morfar, nära till stan, och nu kommer det också gå snabbt att gå hem till pappa i hans nya lägenhet! Här är det långt vart man än ska och man måste ta bilen 20 minuter in till Geraldine för att handla. Det som tar ca 5 minuter med bil tar typ en timma att gå. Näe, att bo på landet är inget för mig! 

Men det kommer ju ändå göra ont att åka härifrån. Har ju ändå varit här i fem månader och har lärt känna många härliga personer. Peel Forest är en fantastisk plats och alla som åker till NZ borde verkligen ta sig tid och svänga in på Prett Road och fortsätta upp längs Peel Forest Road. Om man bara är på besök så finns det en del saker att göra ändå. Rafting för det första, som jag bara prövat på en gång dock. Det finns horse trekking, kayaking, och sjukt många vandringsleder! Om man fortsätter köra upp längs Rangitata Gorge Road så får man se ett underbart vackert landskap och på andra sidan floden ligger inspelningsplatsen för Rohan och Edoras. Det är så värt! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0