3 Maj 12:40

Frös som tusan när jag kom upp på rummet igår så jag drog på högsta värmen på elementen. Skumt att man kan vara hur varm som helst ena sekunden och sen frysa som tusan i nästa. Jag hatar att frysa. Men nu när sommaren kommer närmare så blir det ju varmare och jag fryser mindre.
Såg på King Kong. Det blev inte så att jag gick och la mig på en gång. Var tydligen inte så trött. Fast jag såg inte hela filmen dock. Den är ju rätt så lång. Har sett den ganska många gånger. Men den är ju så jäkla bra! Som så många andra av Peter Jacksons filmer. Gillar att han använder exakt samma crew som till Sagan om ringen. Och Jamie Bell som är med i King Kong är så sjukt jävla snygg! Ge mig!

Upptäckte också att jag har bränt mig rejält på smalbenen. Det sved som fan och jag var helt röd. Hoppas att det blir lite brunt sen. Det är väldigt snyggt på mitt fimger när jag tar bort ringen. Ett vitt sträck. Jag måste ha varit väldigt blek när jag fick ringen av Mormor & Morfar 2005.

Sov till halv elva idag. Skaplig skillnad från igår då jag vaknade vid åtta och inte kunde somna om.
Jag borde verkligen städa iordning på rummet. Det måste jag göra för i morgon kommer dom och städar. Städcentralen alltså. Fast dom är kassa på att städa. Dom dammar ju inte! Mamma & Ulf betalar typ två tusen i månaden. Då skulle jag kunna göra det hela mycket bättre och billigare. Nu måste jag i alla fall röja upp bland alla kläder som ligger över hela golvet. Jag har så dålig ordning. Städar och lägger in alla kläder i klädkammaren. Men efter två dagar så är dom utspridda i hela rummet igen. Förstår inte hur jag lyckas.

Tänkte gå ut och sola men nu är det ju halv mulet. Ska kanske gå eller cykla till pappa. Det är tråkigt att vi träffas så sällan. Men smatidigt så är det skönt att bo på ett ställe...

________________________________________________

Varför vänder hon inte om?
Någonting inom henne vill göra det. Någonstans inom henne hörs en varning. Men samtidigt måste hon få veta. Hon måste besegra sin rädsla. Vi kunde ingenting förstå. Vi hade färdats för långt. Vi kunde inte minnas för vi färdades genom de första tidsåldrarnas natt. De tidsäldrarna är borta. De som knappt lämnade några spår eller minnen. Vi har vant oss vid att betrakta ett besegrat monster i bojor, men nu, nu betraktar vi det i sin vidunderliga frihet.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0