29 December

Vintersolståndet var ju för en vecka sen. Blir så glad när man säger att
vi nu går mon ljusare tider! Och på tal om väder och det så är det helt 
stjärnklart på himlen nu. Inte ett moln. Tror inte att det är fullmåne idag
men jag har ändå aldrig sett månen lysa så klart! Jag fick skugga av
månljuset när jag var ute med Anton förut. Det tyckte jag var häftigt.
Det var som ett enda blått ljus.

Snön börjar ju smälta nu också. Eller det gjorde det någon dag, sen
blev det isigt igen. Igår var det blaskigt och idag var det isigt. Jag tror
att jag föredrar när det är isigt. Hatar när det är blött. Sen får det gärna
bli några minusgrader så att hjorter fryser. Vill åka skridskor!


Den 1 januari var det isigt och fint på hjorten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0